Höst?

Är det höst när luften börjar bli kyligare? När man är tillbaka efter sommarsemestern? När man börjar om med sånt som legat vilande under sommaren?
Isåfall är det inte riktigt höst för mig ännu!
Visst, det är inte lika varmt här heller, men ändå mellan +20 och +30 på dagarna, solen skiner och det är härligt, fortfarande svensk sommar.
Vi är tillbaka efter semstern och Claes jobbar, men jag har ju alltid semester, eller hur var det? Nej, jag är student, och min nästa termin startar den 29 augusti, så det är fortfarande sommarlov.
Jag har inte börjat träna igen, det känns inte som att jag vill krypa in i träningslokalen förrän det blir höst.
I alla fall har vi börjat spela Mah Jong igen, kanske ett tecken på höst, när vi kan samla ihop oss och komma till skott. När vi babblade som mest, och spelade som minst, insåg jag att jag fortfarande har en massa vänner i Belgrad och att jag inte kommer att sitta ensam i höst om jag inte vill, jätteskönt! Flera av mina kära vänner har ju redan eller håller på att lämna Belgrad denna sommar, vilket jag verkligen mått dåligt av. Men jag kan ändå se ett ljus i tunneln:)
Vi träffades hos Mira, hon hade varit med sin mamma i Moskva och Sankt Petersburg i slutet av juni och fascinerades av hur rent och välordnat det var där, så dyrt det var, vilka "kalla" människor som hon mötte, samt "the white nights", att det aldrig blev mörkt. Samtidigt undrade hon hur vi står ut däruppe på vintern när det inte är något ljus alls, jag försökte förklara att det är inte helmörkt hela tiden utan vi har faktiskt ljus! Laura hade varit hemma i USA, träffat släkten, handlat upp sig på skor och insett att det är lika bra att dom stannar i Serbien ett tag till så som det är just nu i världen. Lydia hade rest en del i Europa, då hennes hemland Moldavien inte lockar så värst.
Vi spelade flera rundor med våra 144 brickor och plötsligt, mitt emellan två spel,  saknades 2 brickor. Hur gick det till? Vi hittade en, som vi inte hört falla, på golvet, men den andra var spårlöst borta. Ett mysterium! Ett tecken? Är det viktigast att vi umgås och har trevligt eller spelar spelet? Men spelet är ju en anledning att vi börjat träffas!
Ytterligare ett hösttecken är allt nyskördat som marknaden dignar av just nu. Plommon, nektariner, persikor, meloner, äpplen, päron, vitkål och rotfrukter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0