Andra advent

Veckan som gått har mycket handlat om att få in examinationen från aktuell kurs i tid. Deadline var 2 december kl 13, och pga datastrul missade jag med några minuter. Tydligen var jag dock inte den ende, så min lärare öppnade systemet och jag kunde skicka in uppgiften.
I onsdags kom våra mycket goda vänner Deb och Dave, båda den här gången! Dom kom som gypsies och flyttade in några dagar, helt underbart att ha dom i huset! Dom har känt sig som hemma och vi har skrattat massor!
Fattar ni vilken lycka för mig när Dave hjälpte mig att läsa två vetenskapliga artiklar, dra ut det viktigaste och berätta för mig så jag kunde använda det i min examination, att jag inte kom på det tidigare...
Vi har "bara varit", gått på marknad, ätit gott, promenerat i solen, bakat pepparkakor och druckit glögg. Riktigt mysig adventstid...
Riktiga majstors!
Dom försökte lära oss Backgammon och vi avslutade lördagkvällen med att introducera Rummikub!
Roliga dagar som gick alldeles för fort. Söndag morgon fick jag skjuts till flygplatsen och sen skjutsade Claes Deb och Dave över gränsen till Ungern och till deras väntande hyrbil. Den kunde dom nämligen inte köra in i Serbien, men det är en annan historia.

Kommentarer
Postat av: Liz

VD ktiv ni är - alltid!! Verkar riktigt mysigt! Ibland blir jag avundsjuk på alla era aktiviteter, samtidigt undrar jag hur ni orkar;) Du är verkligen beundransvärd! Hoppas allt går bra med pluggandet! Ses på julafton! Hälsa Claes, kram från Liz

2011-12-07 @ 17:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0