Lat vecka

Det är kallt, fuktigt och grått ute. Trädens grenar är täckta av ett tjockt lager rimfrost. Dessutom en förkylning med tråkig hosta gör att det är enkelt att vara inomhus i värmen och bli kompis med farmakologiboken.

Förra veckan var det desto mer intensivt. Jag åkte från snöstormen i Belgrad på söndagmorgonen i ett plan som var en timme försenat. Som tur var hann jag med bytet i Munchen men det gjorde inte min resväska, den kom mycket senare. Jag var förbi hos Ulla, Anne-Christine, Peter och Marianne innan det var dags för lite skönhetssömn.

Måndagmorgon startade jag med biltvätt, för att imponera på killarna på bilbesiktningen, det där med korta kjolar och högklackat har jag övergivit för länge sen. Seaten gick igenom om jag lovade att fixa husvagnskontakten så snart som möjligt. På högskolan träffade jag Cathis som hastigast och samlade på mig lite böcker både där och hos Frida och Tina!! Bankbesök innan en trevlig lunch hos Helena och Tom. På eftermiddagen efter att ha givit upp att vänta på väskan åkte jag till Flaten, den kom sent på kvällen och jag stannade över natten.

När bilen var på verkstad för att programmera om nycklarna och byta kontakten passade jag på att ordna lite smått och gott. Då jag skulle hämta bilen visade det sig att dom backat på nåt och det var märken på kofångaren, inte så farligt tyckte jag(båtvax är underskattat) och vi kunde kvitta det mot kontakten och eldragning, kanon tyckte jag!

Onsdagmorgon var det tidig purrning, tåget till Stockholm gick 6.07, alldeles för tidigt. Låste in väskan på Stockholms central och åkte till skolan där det var föreläsningar hela onsdag och torsdag. Som tur är får jag bo hos Fredrik och Karolina när det är skolbesök, det innebär att jag träffar Andrea och Alexander med viss regelbundenhet. Nu går dom omkring för fullt och ser ut som små robotar!!

Camilla och jag träffades över både mat och vin och ventilerade allt mellan himmel och jord, när skolan var över på torsdag eftermiddag.

Fredag var en day-off för mig och Andreas  och Carolina hade tagit ut en "mjukdag", så vi träffades för en härlig långlunch på stan, jättemysigt! Vi hittade också den perfekta presenten till Claes!
Senare var det kusintrtäff och fredagsmys på "hallen" ...



...innan Carolina mötte upp sina kompisar och vi andra gick ut på middag.



Barnen är nöjda och lätta att ha med om dom har lite att pyssla med och någon att prata med!


När jag packade väskan på lördagmorgon hade jag god hjälp att packa upp grejerna igen, det gällde att vara snabb helt enkelt.

Planen till Belgrad gick som de skulle och väskan var med!
Den perfekta presenten till Claes funkade inte som vi tänkt, tyvärr, men vi gick ut tillsammans med Lewis, som också hade födelsedag, och firade med en god middag.

Med tanke på allt som hände förra veckan är det inte underligt att jag vilar nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0