Lutad över böcker

Mycket i mitt liv handlar om att skriva rapporter, delta i web-diskussioner och just nu studera inför examination på fredag, denna gång handlar det om "Hälsa, livsvillkor och miljö", riktigt intressant faktiskt. Ibland känns det trist framför allt för att jag inte hinner mycket annat, men samtidigt är det en enorm tillfredsställelse att lära sig nya saker och att ha nåt vettigt att göra, inte bara fixa naglar och gå på tjejluncher... Och vips är strax första terminen avklarad.

Idag blev det i alla fall en mysig lunch som avbrott och vi var en liten klick på fyra som träffades, pratade i munnen på varandra och skrattade tillsammans, en viktig för att främja och ge upplevelse av god hälsa.

Hälsa främjas också av fysisk aktivitet, det fortsätter jag regelbundet med och i helgen kunde vi ta långa promenader i en vårsol som värmde. Fåglarna kvittrar för fullt och ugglorna hoar eller som Claes påpekar, det är duvorna som kuttrar, so what, det ger i alla fall en försmak av våren.

För en stund sen ringde en gammal kund, från GG Touching-tiden och undrade om jag fortfarande gav massage och hälsosamtal. Han ville gärna komma tillbaka, då han fått så god hjälp att komma på rätt spår för fem år sedan och han skulle gärna åka från Söderhamn igen, dock inte till Belgrad. Jätteskojigt att få sån positiv feed-back!! Jag lärde mig massor av att jobba med honom, som jag har nytta av i mina studier nu, vilket jag också berättade. What goes around comes around!

Tillbaka till böckerna....

                          

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Skall åka till Perea och läste tillbaka i tiden på din blogg när du besökte Perea i Thessaloniki, undrar hur du upplevde havet var det rent och fint vatten? Vilket hotell bodde ni på? Kan du rekommendera något hotell som du hittade när du var på plats? Någon taverna som du fatta tyckte för?

Åkte ni Bussarna var det lätt att få tag på buss?



Skulle vara kul att få veta lite innan man åker dit.



Ha det gott//Anna

2011-01-15 @ 04:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0