Äventyrsdag

När vi vaknade i morse var det helt vindstilla och himlen var alldeles klarblå, perfekt för vår planerade utflykt på havet! Vi hade bokat Bounty med skeppare


som skulle ta oss runt till olika ställen i Adriatiska havet, och vi packade
båten på utsatt tid.




Iklädd bästa solhatten och redo för avfärd och favorit i repris. Förra året gjorde vi trippen med Helena och Tom!

Vi kunde inte gå iland vid fortet på ön Mamula, då vågorna gick åt fel håll... Men vi fortsatte vidare mot Blue cave och även nu var vågorna emot oss, så vi kunde inte gå in där som vi tänkt från början, utan fick nöja oss med att kolla på dom utifrån. Inte sörjde vi mycket för det utan såg fram emot en dag på stranden.
Marianne undrade om det brukar hända olyckor ute till havs och jag sa att det händer säkert en del tillbud som vi inte får reda på. Negativa vibs. Båten började hosta och hacka på ett betänkligt sätt. Vi hade problem, den gick inte igång. Vinka på andra båtar, som bara passerade. Försöka ringa efter hjälp, skepparen hade slut på batteri. Som tur var hade Peter fullt batteri och Montenegrinskt Sim-kort, så vi fick kontakt med bossen. Slänga i ankare, 40 meter djupt. Vänta. Hjälp anlände och efter lite palavrande kunde den andra båten så småningom bogsera oss mot strand.


Carolina var uppriktigt förvånad att Marianne och jag hela tiden hållit oss så lugna och inte gripits av panik:) Vi var nöjda att ha med Peter och Claes, som är vana att ta tag i olika situationer. Men när vi satt på restaurangen i Merište, så var det riktigt gott med en rakija innan maten.


Okej, allt gick bra och vi hade en underbar dag på stranden!


På väg hemåt igen...


med ett Quickstopp på stranden Dobreč, som nog har den yngste strandvakt vi sett.


Såklart ingick en avstickare till ett gömställe för  u-båtar i värsta James Bond-anda


Dagen som började lite strapatslikt avslutades med det som alla drömmer om, nämligen att vi fick se delfiner alldeles framför båten, dock svårt att fånga dem på bild:))



Vi har också ätit en god middag hemma med Mirkos kalvspjäll, stekta i ugnen med massor av vitlök och färsk rosmarin, mums! Samt tagit några parti med det nya monopolspelet.

Så nu snusar alla som bäst för att smälta alla intryck och jag ska också krypa i säng nu. Sov gott!





Kommentarer
Postat av: Bernike

WOW, vad underbart säger jag bara. Jag sitter här morgonkulen på ett kallt kontor efter en sömnlös natt pga oväder...:S



Jag har spanat in exakt lika bikini som du har...Så snygg.

Har en som ligger undanlagd på en butik i stan i mitt namn. Men nu börjar det kännas som jag inte tror att sommaren kommer att komma till Sverige i år. :(



Njut av varje sekund.

2011-07-22 @ 07:13:41
URL: http://fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Bernike

Glömde...Carolina hade tur som överlevde från att drunkna i skapparens ögon va?! . :))

2011-07-22 @ 07:15:47
URL: http://fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Ewa

Det ser helt underbart ut. Jag är också förvånad att ni höll er lugna. Jag hade definitivt freakat ;)

2011-07-22 @ 08:05:03
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: peter

En båttur som jag aldrig glömmer :)

Kom till en liten o då menar jag liten strand där vi tog en raki,tack för den.

2011-08-04 @ 20:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0