Eget hushålle...

Carolina håller på att fixa sitt första riktiga egna hushålle... (som Lotta på Bråkmakargatan)! Hon har ju flyttat hemifrån för länge sen när hon pluggat och så, men nu blir det annorlunda. I helgen har hon varit i Gävle och dejtat farbror Peter på Lindholms, där har hon nu beställt säng, litet matbord och två stolar, en lila soffa! och ett soffbord. Det var riktigt roligt att följa med henne runt och höra hur hon tänker inredningsmässigt, tydligt påverkad av uppväxten...
Tapeter har hon valt ut och beställt, det där med att måla på väggarna är inte hennes grej, det var väl för mycket målade väggar i barndomen... Morfar har hon redan vidtalat för att få upp tapeterna på väggarna.
När vi var till Flaten hittade hon två gamla trädgårdsstolar från Slottsgatan (50 år sedan) via Drejargatan och nu i hennes ägo. Dom har hon skurat och fått hjälp av mormor att fixa fina dynor till. Riktigt klatchigt blev det!




Kvällarna har jag umgåtts med mina ungdomar och deras kompisar, vilket jag bara älskar, att bara ha dom omkring mig så där. Dessutom har de introducerat mig i ett nytt kortspel, Monopoly Deal, det är jätteskojigt, speciellt när jag vinner. Framför allt är det beroendeframkallande, man kan lätt bli sittande i tre timmar!



Andreas kollar gärna i mina kort och gillar inte när han får stryk av mig eller Carolina.... Är det möjligen ett släktdrag?? Pappa Claes är en ganska dålig förlorare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0