Gäster förgyller tillvaron

Det är alltid så uppfriskande med gäster och nu har vi verkligen haft det en tid. I lördags morse hämtade jag först Deborah på flygplatsen, hon kom med flyg från Aten. På väg in till stan igen ringde jag David, som satt på tåget från Monte Negro tillsammans med sina kompisar Andreas och Håkan, dom skulle snart vara i Belgrad. Det klaffade precis och vi fick med oss dem från tågstationen!


Väl hemma hos oss fick dom som behövde en dusch och sedan blev det en rejäl frukost, inklusive rakija. Huset fullt med folk, det gillar jag! Killarna berättade om sin annorlunda tågresa, där någon annan mer betydelsefull person behövde deras sovkupé bättre än dom gjorde... och konduktören var aspackad.


Lite trångt hade det kunnat bli, men tack vare våra goda vänner Lena och Lars, som ställde sin lägenhet till förfogande, löste allting sig fantastiskt bra. Pojkarna fick ha eget hushåll och gott om plats. Dessutom behövde dom inte vara oroliga att störa oss när dom droppade in frampå småtimmarna. Utrustade med kartor och guideböcker fixade dom det mesta själva och jag fick inte så mycket chans att vara guide. Däremot gick dom med och åt en god middag tillsammans med Deborah, Carol, Lewis och oss på restaurang Terasa med utsikt över både Sava och Donau.



Varmt och skönt har vi, kanske lite väl många grader för att vara i storstad, men det skulle jag aldrig erkänna...



I  vanlig ordning njuter jag av varenda minut tillsammans med Deborah, vi skrattar och pratar i munnen på varandra från tidiga morgon till sena kvällen. Båda två njuter vi av varandras sällskap och gör det som faller oss in, samt passar på att träffa gemensamma vänner här i Belgrad. Deborah älskar vårt "tree house" och där äter vi frukost och middag när vi inte går ut och äter.



Claes jobbar massor nu, sista veckan innan semestern, så den är verkligen efterlängtad.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Härliga bilder, låter dock som lite väl varmt för mig. Annars så tror jag att jag skulle trivas i ditt och Debs sällskap. Ni verkar ha mycket att avhandla precis som det brukar vara när vi träffas. Sköt om er och njut av er semester! Med hälsning från oss som snart jobbar igen / Kram Tina

2011-07-13 @ 23:38:14
Postat av: Peter

Ni är otroliga, Deb + 3-vildvuxna grabbar! Men ni såg ut att trivas. Får väl rapport från David. Ses snart i Monte Negro, kram

2011-07-14 @ 19:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0