Louise och jag

Åh, så jag har längtat efter att få ha Louise för mig själv! Nu blev det äntligen av. Marcus kom med henne till Flaten och vi lånade pappas bil och åkte till Furuvik, bara vi två.
Vi hade så mysigt att i lugn och ro titta på och göra allt hon ville. Furuvik är en vacker och välordnad park, där djuren ser ut att ha roligt, inte som i Belgrad...
Precis när vi kom fick vi se hur Ing-Marie höll på att mata chimpanserna, och berätta om hennes jobb med dem, det är imponerande! Vi gick in i "ormhuset" och såg både ormar och spindlar. Att klappa en orm fick vi också testa, det var spännande och kändes inte alls som vi trott. Claes största intresse, innan mig, var ju faktiskt ormar!
Lemurerna var både söta och skojiga att komma nära. I djurens barnkammare fanns getter och får, Louise passade på att känna på killingens små horn. Vi åkte i en "balja" i Amazonas där vi såg flamingos och sköldpaddor. Båda två var vi överens om att alpackorna var de allra sötaste. I halvtid var det gott med pannkakor ute i fiskeläget, för att fylla på energi innan vi fortsatte vidare mot tivolit och karusellerna. Furuviksbesöket avslutades med bad!


Vi var borta hela dagen och Louise tyckte att vi varit i hela världen!

Både Marcus, Louise och jag sov kvar i Flaten och kunde därför fortsätta att göra roliga saker dagen efter. Vi skottade ur all sanden ur sandlådan...


Vi blev så svettiga att vi måste bada! När det kom några regnstänk fick vi bara krypa ner djupare i det varma vattnet och alla som gick förbi fick se upp då vi kunde spruta vattnet långt med våra små manicker.


Jag har njutit av varenda minut med Louise, hon är en jätteklok och rolig liten tjej, som jag gärna vill fortsätta lära känna ännu mer.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag hade jätteroligt med allt vi gjorde och har den mjuka härliga hästen i sängen numera. Tack för en härlig dag!



Kram

Louise

2011-07-02 @ 18:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0