Söndagslunch

Flera av våra mycket goda vänner här i Belgrad har börjat packa ihop sina pinaler och kommer att flytta härifrån i olika riktningar under sommaren. Det är inte skojigt kan jag säga, det känns som att det snart bara är vi kvar. Naturligtvis kommer det nya människor, men just nu känns det inte så viktigt att knyta nya kontakter, det kanske ändrar sig...

Hur eller hur, så var det en anledning att bjuda med Marie, Björn och Lena på söndagslunch (tyvärr var Lars inte i stan). Vi åkte en bit utanför stan, till Hotell Radmilovac. Tanken var att vi skulle sitta i deras underbara trädgård och äta helgrillad get. Det blir inte alltid som jag tänker... Det var dukat jättefint inne, eftersom det var så kallt, + 20 grader ute. Den helgrillade geten gick nog till bröllopsgästerna, för våran var bakad i glöden under flera timmar i en gryta tillsammans med potatis och var riktigt god! Så fastän det kändes fel från början så blev det helt rätt och gott och mycket  trevligt!





Hur fasen ska bilderna komma rätt? Detta problem hade jag inte med min acer...

Vi var i alla fall mätta glada och nöjda när vi lämnade restaurangen, så vad gjorde väl det att vi var ordentligt inparkerade:))



Claes var lite galen en det var ju jag som skulle köra oss hemåt. Volvon längst in är vi.
Typiskt serbiskt att inte tänka på konsekvenserna...


Kommentarer
Postat av: Lena

Och vi som var med vill passa på att tacka för riktigt gott kamratskap och en härlig söndagslunch. Ett tag trodde vi att vi skulle få ta landsvägsbussen hem, men du är en fena på att backa Gunilla!

2011-06-14 @ 20:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0