Andreas har varit i Belgrad

Han kom sent i lördags (redan en vecka sen) och vi firade att han fyllt 23!


Tydligen hade han tagit med solen från Stockholm, för vädret har varit soligt och fint sen han kom.
Söndagen började vi med långfrukost, turistmässa, promenad i solen och sen lunch på Frida´s.
 Stiliga herrar

Veolia var där!

Vinprovning hör till
Typiska serber

Utefter Sava

Vi hann också med en liten power nap innan kvällens begivenhet...
Vanesa Mae spelade på Belgrad Arena!

Jisses vilken musikupplevelse! Jag hade aldrig hört om detta thai/kinesiska "underbarn", som vuxit upp i London. Jag gillar normalt inte fiolmusik, men denna drygt 30-åriga tjej hon var som ihopväxt med fiolen och hanterade den helt enastående, när hon spelade både klassiskt och modernt på ett nytt sätt. Hon bjöd på sig själv och intog varje hörn av scenen. Musikerna hon hade med var också jätteduktiga och vi bjöds en show av världsklass! Dessutom är hon snygg! Missa inte henne om hon dyker upp i närheten...

http://www.youtube.com/watch?v=Hg8Fa_EUQqY

Resten av veckan har Claes jobbat på i vanlig ordning och Andreas och jag har intagit staden!
Vi har passat på att besöka tandläkaren, vilket är billigt här. Andreas har fått se Veolias nya kontor och träffa dem som jobbar där.
När vi går runt i stan så här års är det mycket att vara vaksam på, ovanifrån kan det komma både istappar och delar av fasaderna, på backen är det en massa hundlortar och dessutom flyger duvorna riktigt lågt när dom går in för landning.


Vi har tittat på träden som Veolia sposrat på Boulevard Kralja Alexandra...
 Det står Veolia på skylten

Såklart har vi också ätit gott, både för oss själva, tillsammans med gäster, Carol och Lewis samt inbjudna på en spännande affärsmiddag...Andreas fick se att det han läser på skolan diskuteras ute i verkliga livet också!!

I vanlig ordning gick dagarna alldeles för fort och det är tomt när han åkt tillbaka till Sverige.
Så här såg han ut när han åkte, redo för skolan igen med ny födelsedagsväska! 




För min del blev det inget plugg, det var ju sportlov, så nu är det bara att bita i det sura äpplet och starta upp igen...
Alldeles nyss ringde Helena och Tom från Koh Lanta, det såg helt OK ut:)) Vi vill också ha värme nu!

Kommentarer
Postat av: Helena

Är det Claes som står i montern för V på turistmässan?

Sen har ni en jättesnygg son. Bra anlag ger resultat.

2011-03-05 @ 11:54:29
Postat av: Bernike

Men att Andreas har glasögon visste inte jag. Vilken snygg och manlig son ni har!! =)



Skrattade högt då jag såg bilden på Er som serber. =) Härligt.

2011-03-05 @ 19:05:01
URL: http://fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Frida

Finfina bilder! Jag tänkte faktiskt på er när jag skrev om barn med föräldrar som bor utomlands. Det verkar ju fungera bra för er. Vem vet :)

Kram

2011-03-05 @ 23:40:39
URL: http://fiddeli76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0