Vårtecken

Igår kom Mariapia med en underbar cerisrosa hyacint! För oss är ju hyacinter inomhus lika med jul, eller hur?! Men för henne som italienska och för alla serber är det VÅR!! Och varför inte, den är vacker och doftar underbart och så här får den ju ytterligare en innebörd, ny för mig.


Dessutom Peter håller vår kråka på att flytta in igen. Naturligtvis är det en del reparation, som alltid när ett hus stått tomt ett tag, men det blir bra. Han verkar i alla fall nöjd med läget!

Ytterligare vårtecken är alla bord och stolar som ploppar ut på gatorna och snabbt fylls med fikagäster. Jag börjar känna trycket att skura balkongen och dess möbler. Fönsterputsningen har jag redan givit upp på....

Kommentarer
Postat av: Peter

Toppen att kråkan är tillbaka, jag har varit så orolig!

2011-03-18 @ 14:28:23
Postat av: Tina

Nej, nej hyacinter hör inte bara ihop i med julen, inte i Sandviken i alla fall. Här finns dom i trädgården under våren både ute och inne samt i nya färger som gult, orange mm. Det är en mycket mäktig vårblomma. Just nu, efter dagens snöfall känns det långt till våren!!! / Tina

2011-03-18 @ 17:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0