Personal shopping

Mitt senaste Sverigebesök avslutade jag och Cathis tillsammans, med ett dygn i Stockholm.
Vi hade bokat in oss på Grand (Carolinas förtjänst), vädret var strålande och vi fikade på balkongen.

Sedan lång tid hade vi drömt om och planerat för, att shoppa med en personlig shoppare. Vi hade kollat upp olika möjligheter och till slut fastnat för Åhléns i city, eftersom dom har en stor avdelning med damkläder i olika prisklasser och dessutom har erbjudit den här tjänsten under lång tid.
Några veckor innan det begav sig var det ett reportage i en av morgontidningarna om just personlig shopping, vilket blivit mer och mer populärt. Här berättade man också om sina mest typiska kunder, vilka är unga kvinnor som varit hemma i mammaledighet en längre tid och ska tillbaka till arbetslivet och kvinnor 50+, som nu har mer råd och tid att satsa på sig själva och inte ännu vill vara tanter!
Vi hade förberett oss med att fundera över vilka våra behov är, vad vi normalt gillar, vilka färger och mönster som tilltalar oss och budgetens storlek. Tjänsten kostar inget extra, det är inget köptvång, men deras tips är att ha åtminstone 7000 kr i budget för att få ihop nåt bra. Vi hade strax innan gått med i Åkléns club och som starterbjudande fått 15 % rabatt på första köpet, kanon!
Vi åkte dit en söndageftermiddag, högst upp i varuhuset har dom en speciell avdelning där man träffar sin personliga shoppare och går igenom sina önskemål. Vi fick sedan en timme att göra vad vi ville, när dom sprang omkring och plockade ihop grejer. Sen träffades vi igen i ett stort provrum, där hon hängt upp olika kombinationer som det bara var att sätta igång och prova. Carolina slöt upp och fick agera smakråd när det var tveksamheter. En del grejer var helt fel för mig, men många grejer var riktigt bra och läckra, sånt jag antagligen inte valt om jag gått runt själv och letat. Summa summarum fick jag med mig 18 nya grejer hem och nu har jag massor med bra grejer i garderoben, som ger ännu fler nya kombinationer :) Cathis lyckades lika bra!
Så här såg det ut när vi lagt upp grejerna på en varsin soffa i hotellrummet.
På kvällen åt vi middag tillsammans med våra ungdomar, Philip, Andreas och Carolina, jättemysigt!
Sen ägnade vi lång tid åt att prova igenom våra nya kläder och skapa olika kompositioner!
Cathis i ny kreation
Så trevligt vi hade och så nöjda vi var när vi lämnade storstaden :)

Kommentarer
Postat av: Ettan

Låter jättetrevligt. Vilken utsikt från Grand.

När den stora penningvinsten (som jag hoppas på varje månad)ramlar in då ska även jag unna mig en personal shopping.

Kram

2011-11-03 @ 12:55:33
Postat av: Ewa

Gud vad roligt! Ni gjorde så rätt, klart man ska unna sig om man kan.

Kram

2011-11-03 @ 17:30:15
URL: http://www.spicyewa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0