85 KVADRAT Coffee & Deli

I våras öppnade min gode vän Ted sin lilla kvarterskrog ”85 KVADRAT”, på Kungsholmen, närmare bestämt på John Ericssonsgatan 15.

När jag var i Stockholm senast passade jag på att äntligen besöka honom och jag blev inte besviken, det kommer att bli fler besök!

Tillsammans satt vi på hans uteservering och jag bjöds på stans godaste Macchiato, när känslan av södra Europa smög sig på...

Till kaffet finns det möjlighet att få en italiensk biscotti, härliga muffins eller varför inte en smaskig paj med vispad grädde…

Om man är mer hungrig eller det är lunchtid frestar Ted med olika rätter. Vad sägs om Levainbröd fyllt med chevre, marinerade rödbetor, honung och ruccolasallad, som dessutom grillas och serveras varmt. Mums!! Här finns också wraps med varierande fyllningar, falafel, sallader och olika grillspett.

Ted´s vision är att skapa en riktigt mysig bar och mötesplats med en massa goda smårätter-meze, där det också serveras riktigt gott kaffe, för alla!

Envisa rykten säger också att ni här inom kort  kommer att kunna njuta ett glas vin eller öl...

Fram till dess är öppettiderna måndag-lördag mellan 11 och 18.

Vi önskar Ted lycka till,

och han är på väg att lyckas under mottot:

"Work hard, eat clean, do good and have fun!"

 

 


Kommentarer
Postat av: Bernike

det läger jag på minnet. Lät trevligt o såg gott ut. Det slår nog väl ut för din vän. :)

2011-09-19 @ 22:50:14
URL: http://fulaankungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0