The Gunilla Ring

Det började som en tanke förra året, några månader före Vår 30-åriga bröllopsdag i juni... jag ville förnya min vigselring! Många höjde på ögonbrynen och undrade såklart om jag är riktigt frisk, har jag nånsin påstått det?, hellre en ny ring än en ny man!
Jag bokade in en träff med vår vän och juvelerare Nenad och hans bror Sasa, här i Belgrad för att diskutera idén. Tidigare har jag sett flera av hans smycken med finurliga lösningar och detaljer, som jag verkligen gillar. Hur eller hur vi träffades och började spåna, det tog tid och han verkade lite ointresserad, så jag började tveka. Bröllopsdagen kom, ingen ny ring på gång, sommar, semester, det blir nog inget...
Jag fortsatte fundera och tänkte i allafall ge projektet en chans, så ny kontakt togs efter sommaren. Då hade det sjunkit in hos oss båda, jag hade en liten teckning med och han började skissa på förslag. Vi träffades flera gånger och sakta sakta började det hända saker. Tilläggas ska att det är inga snabbvisiter man gör hos dessa män, nej nej, först tar man hissen upp 20 våningar i detta sunkiga hus, det gäller att anmäla sin ankomst och vara inbjuden, man sitter ner pratar om allt mellan himmel och jord, dricker lite vin eller rakia och bekantar sig med varandra. Dom gillar Marabou mjölkchoklad och Kalles kaviar, så det brukar jag ha med dit. Ingen brådska här inte. Men det är nog det som är grejen... Nenad och Sasa vill känna sina kunder för att komma fram till det bästa och skapa en historia kring det som produceras. Det går inte att stressa på processen, jag försökte få ringen klar till Marcus och Victorias bröllop i november, men då fick han ihop en modell så jag åtminstone fick känna in känslan. Det innebar att jag gick med denna modell på fingret, vände och vred och utvecklade den ytterligare, tanken klarnade allt eftersom. Deras maskiner krånglade, det blev jul och nyår och jag funderade om min ring överhuvudtaget skulle bli klar. Kände mig som han med vanten "på lördda"...
När vi kom hit förra helgen tog jag ny kontakt, och nu började det hända saker, i tisdags var vi där i tre timmar! och jag fick ringen, nästan klar, kände in den i ytterligare två dagar och bestämde mig för att sätta dit en liten del till. Sagt och gjort igår den 12 januari 2012, sjösattes vårt gemensamma projekt och  den första "The Gunilla Ring" sitter nu på mitt finger!! Den känns så himla bra, jag är jätteglad och supernöjd!
Claes inspekterar resultatet!
Nenad Raca och jag, ett bra team!
Idag har vi Nyårsafton! Gott Ntt År allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Men gud vad roligt! Jag vill se en närbild =)

2012-01-13 @ 14:24:23
URL: http://www.spicyewa.se
Postat av: Ettan

Grattis! Jag fick ju se ringen på Ingegärds 70-årsdag. Den var ju jätteläcker redan då.

Kram

2012-01-13 @ 16:11:05
Postat av: Tina

Bra jobbat!!! Ska bli kul attiske den / Kram Tina

2012-01-14 @ 00:47:55
Postat av: Ammie

Hej Gunilla!Jag är en blogg-läsare, som är på väg till Belgrad för att kolla in handbolls-EM live. Har du några tips om bra ställen för lite flärd och njutning också? typ spa, pedikyr, manikyr, massage, träning, kultur, shopping? tack på förhand @

2012-01-16 @ 20:58:10
Postat av: liz

Så rätt...hellre ny ring som sagt:) Kram och lycka till på praktiken!!

2012-01-19 @ 19:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0