MC-tur

Igår skyndade jag mig hem efter jobbet och ändå stod Claes där i hallen och stampade... Vi skulle träffa Christer och Christina för att ta en gemensam tur på våra två motorcyklar till Kvarnbacken i Storvik. Det blev transport dit och jag tycker absolut att 110 km/h är för fort för att vara njutning... Då måste jag hålla huvudet på plats bakom Claes, ser inget framåt, vet inte vad som händer och det bara fladdrar...
Målet för resan var räkmackor till fikat, samt möjligheten att träffa andra motorintresserade. På plats var det en massa motorcyklar och bilar av alla de slag. Vi träffade även en del "kändisar" eftersom både Sven-Olof och Mats var där. Jätteskojigt! Det var mycket fler människor än jag trott och en småmysig stämning. På den tiden vi var korvhandlare, så var det alltid enkelt med motormänniskor eftersom dom betalade vad det kostade utan att gnälla och dessutom var nyktra...
Innan det var dags att åka hem hade det börjat bli varmt och soligt. Vägen var en höjdare, då den var både smal och krokig genom ställen jag aldrig varit såsom Hammarby, Nor och Lund, längs Storsjön så vi kom fram i Årsunda. Sedan vidare genom Bovik och gamla riksvägen till Valbo, genom Mackmyra, Hagaström och Lexe för att så småningom komma hemma.
Skönt trötta och nöjda tittade vi sedan på Tomas Ledin på Skansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0