8 juni

Okey den 6 juni funkade inte "bloggsidan" som den skulle och jag kunde inte berätta hur nöjd jag är med att ha gjort ett bra val av man för 37 år sedan, vi gifte oss sedan 6 år senare... Jag kunde inte ha valt en bättre pappa till mina barn...
Vi har ett intressant och spännande liv tillsammans, vilket jag är så tacksam för, även om jag ibland vill skicka honom dit pepparn växer, och han säkert vill detsamma med mig. Bäst är det när jag får se hans skrattgropar, de gör mig glad och på bra humör :)
Ikväll har vi ätit middag på Balzac igen, för vilken gång i ordningen har vi absolut ingen koll på. Inte vet jag vad det är, men jag försöker bevara varje ögonblick och ikväll var det extra bra! Maten var jättegod, vinet lagom tempererat, Bojan skämde bort oss ordentligt och bjöd på chokladsufflé som vi inte ens frågat efter. +28 grader. Vi satt och pratade en stund med grannarna från andra våningen; Pedja, Goga och Eva. Dom tre "barerna" har gått ihop om att ha någon som spelar live, för att locka folk på fredag och lördagkvällar. Ikväll spelar dom riktigt bra och nu när jag bloggar är balkongdörren öppen och vi kan höra hur de spelar "Love is in the air" ! Våra grannar på första våningen Boska och Snesana hade lämnat lilla Sofia för första gången, med elektroniska barnvakten och gått ner en stund för att se lite folk. Pappan satt inte många sekunder innan han gick upp och kollade att allt var ok.
Tidigare idag hade jag med en tårta till jobbet, vi har ju haft både nationaldag och bröllopsdag. Dom uppskattar sötsaker och vi hade en mysig fika tillsammans
Därefter hade jag en mysig lunch med Birgitta nere vid Sava...
Tidigare i veckan har jag varit på min sista coffee morning med IWC. Vi var på det japanska residenset och röstade fram styrelsen för det kommande året.
Jag har varit på en fantastisk middag hos Josefin på norska residenset, med andra skandinaviska väninnor.
Mira och jag har ätit middag tillsammans. Alltså i vanlig ordning en massa god mat med goda vänner. Varvat med nagel- och hårfix och Mah Jong.
Vad jag försöker säga är att det blir inte lätt att åka härifrån, och ikväll fällde jag en liten tår och det lär säkert komma fler, även om vi ser fram jättemycket åt att komma hem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0