En bra dag...

När Claes kom hem idag och jag berättat vad jag haft för mig konstaterade han att "Jamen då har du ju haft en riktigt bra dag idag!" och det har jag.
Min "skadade rumpmuskel", efter löpningen i söndags, var mycket bättre och jag kunde träna på crosstrainern i 30 minuter. Medan Nena var här och skötte mitt hushåll åt jag frukost och kollade på "Efter tio", hög mysfaktor!
Nena och jag tog sedan lite té tillsammans och hon blev ledsen när jag berättade att vi flyttar till Sverige i sommar, men gladare igen när jag lovade henne vår garderob.
En av mina inlämningsuppgifter (inte tentan), kom tillbaka rättad och med bedömningen "Väl godkänd", härligt! Nu kan jag stoppa undan den.
Fick besked om tre veckors semestervikariat i sommar på Selggrensgården, där jag varit tidigare och trivs bra, dessutom är det härligt cykelavstånd dit! Kul!
Pratstunden med Ulla på sjukhuset var fin och hon mår i alla fall ganska bra trots ett nyupptäckt klaffel och hjärtsvikt. Det verkar som att hon blir utskriven i morgon.
Pratstunden med mamma och pappa var också fin och mamma rör sig bättre och bättre med sitt skadade knä. En spricka i knäskålen, som ska kontrollröntgas i morgon. Vi håller tummarna att det läker som det ska.
Promenerade till marknaden och köpte lite blommor till balkongen, pelargoner och krokusar. Det blev fint!
Förbereder för Carolina och Johannas ankomst i morgon kväll!!
Nu står maten i ugnen och luktar underbart gott! Jag kände för ett långkok, så i grytan trängs högrev och grönsaker i vin. Den har stått i två timmar nu och får väl stå en liten stund till.
Claes är dock genomförkyld och tar en liten vila i väntan på maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0