Fixare

Oj vad veckorna går fort, nu har det snart gått en igen. Solen skiner dagligen, himlen är blå, men det är fortfarande lite för kallt för att den riktiga vårkänslan ska infinna sig...
Igår åt vi ialla fall säsongens första jordgubbar, GOTT!
Har man nåt som gått sönder så är sannolikheten att få det fixat stor i detta land. Våran crosstrainer gick sönder, den andra som Claes slitit ut! Vi tänkte att nu är det väl inte stor idé att köpa en ny innan flyttlasset ska gå om några månader... men man kan ju alltid kolla om det går att laga... Claes trodde inte mycket på idén men lät mig hållas... Jag är ju van att prata runt med folk om ditten och datten, så efter att pratat med min tränare fick jag nummer till en majstor han känner. Han kom i måndags, kollade på apparaten och insåg att han inte skulle kunna göra något, men han hade en annan kompis, som han ringde hit. Dom kollade bägge två, behövde nåt annat verktyg, som dom åkte och köpte, kom tillbaka och tog bort den del som behövde lagas. Dom tog med sig delarna till verkstaden, svetsade lite och kom tillbaka igår...Monterade allt och crosstrainern fungerar perfekt, till en kostnad av 500 kr, då hade dom fått dricks också. Så gissa om min man var lycklig i morse när han kunde kliva upp och köra sitt morgonpass :)
Undrar helt stilla om det överhuvud taget gått att få det fixat i Sverige?
Annat som vi lagat är kaffemaskin, skor, kläder, strykjärn, resväska, tänder, smycken, klockor och mat, haha!
Ha en skön helg!!

Kommentarer
Postat av: Britt-Inger

Hej.

Läser din blogg och trodde nog att jag skulle få se dig under din praktik här i trakten. Såg förut att du var på Vallhovsskolan i Sandviken, där går Niklas lilla tjej Emma i 2:an.

Läser nu att flytten går om några månader. Vart går flytten?



Britt-Inger och Sven-Olov

2012-03-10 @ 23:08:12
Postat av: Lena

Laga precis ALLT innan ni flyttar hem - även om det inte gått sönder än :) Glöm inte nya sulor på skor och stövlar, nya dragkedjor på handväskor och resväskor och att byta foder i favoritkavajen!



Kram från vet var man till och med kan få en transformator till en IKEA-lampa lagad. Rätt svar: i Belgrad

2012-03-12 @ 19:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0