Nystart

Igår morse när jag promenerade till svenska ambassaden för att skriva min tenta, som hängt över mitt huvud i 22 veckor, så blommade Magnolian så vackert! Jag tog det som ett tecken på att det skulle bli en bra och fin dag.
Jag hade dessutom satt på mig olika saker som skulle ge lycka och kraft, ett jättfint armband Louise gjort åt mig och ett armband jag fått av Carolina och Andreas med inskriptionen "Underbar och älskad"...
Jag hade gjort matsäck eftersom skrivtiden var fyra timmar. På ambassaden hade Birgitta tagit emot tentan från KI och fixat ett rum som jag fick sitta i.
Innan hade jag riktig rampfeber, men när jag väl satt där så flöt det på riktigt bra, åtminstone de två första uppgifterna. Den tredje var mysko, precis som den läraren varit hela tiden, så om jag inte blir godkänd där så är det tentans fel.
Efter tre timmar gick jag ut i vårsolen igen och kände en nystart på livet, en härlig känsla! Och tack alla som hållit tummarna åt mig!! Claes har fått tillbaka sin fru åtminstone tills nästa kurs startar på måndag...
Vår gräslök växer så fint på balkongen och sedan vi gjort vår traditionella inköpsrunda på marknaden, ett lördagsnöje vi har, så gjorde vi en härlig sillunch. Den avnjöts på balkongen!
Vi såg solen gå ner när vi promenerade längs våra floder och sedan upp genom stan, tillsammans med massor av belgradbor. Dom är verkligen helt otroliga på att gå ut och bara vara, eller sitta på nåt fik med en espresso. Glass-stånden har också kommit på plats igen efter att ha slumrat under vintern.
Jag gillar nystarter!

Kommentarer
Postat av: Lena

Livet i Belgrad är underbart. Nu finns det bara en sak som ni inte har; dagsljus fast det är kväll.

Kramar

2012-03-26 @ 19:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0