Mors dag!

Grattis all mammor på våran dag idag!
Båda mina barn har ringt och gratulerat idag och jag har dessutom fått en ny fin röd handväska!
I Serbien, i Novi Sad, finns en fabrik Manual, som gör fina handväskor och skärp i skinn. Innan flytten går hem så kände jag ett behov av några nya väskor och samlade ihop 12 kvinnor för en tur dit. Marko har ju alltid sagt att jag skulle ha en resebyrå och ta svenska turister till Serbien... Så i måndags var jag reseledare för en dag! Det var riktigt skojigt!
Vi packade in oss i bussen och for iväg! Chauffören, typisk serbisk man försökte gång på gång att ändra mina planer, men det hade han inget för...
På fabriken fick både fika och en fin guidad tur runt i fabriken för att se hur föremålen växer fram från idé till färdig produkt. Alltid lika spännande! Det luktar så gott också
Sen blev det en hel del fin shopping till riktigt bra priser, 30-50 % lägre än i butik i Belgrad, så det blev två till för min del
Shopping, precis som sjön suger! Jag hade bokat bord för lunch på fortet i Petrovaradin. Där kunde vi sitta och blicka ut över Donau och Novi Sad, härligt!
Miira och Ana
Lidia och Ingrid
Laura och Jodie
Alison och Gitte
Vesna och jag
Alla var trötta och nöjda med en trevlig utflykt när vi kom till baka till Belgrad. Allt gick bra förutom att den serbiske machokillen till chaufför lyckades åka fel tre gånger på hemvägen. När jag ifrågasatte hans vägval sa han bara "Trust me". Nu har jag lärt mig...
Resten av veckan har det regnat, och inte måttligthär, medan ni haft strålande väder i Sverige. Det har i och för sig varit bra eftersom jag har en examensuppgift som ska vara inne på fredag. Skolarbetet har jag varvat med mera pleasure, eftersom det har varit gamla väninnor här från Norge, Italien, England, Kroatien och Australien. Jag har ätit mig runt med dom...
Idag har vi promenerat en sväng med Bo-Oskar och sedan ätit lunch på ett fascinerande ställe! En kafanica med god serbisk husmanskost, en massa gamla saker efter väggarna och hönor som spatserade omkring därinne...
Inget för den svenska hälsovårdsmyndigheten.
http://www.youtube.com/watch?v=rAMtNbL6aSk&feature=youtu.be

Kommentarer
Postat av: Ettan

Jättekul grej låter det som. Du passar verkligen som reseledare. Det märkte ju vi. Den snygga bruna väskan jag köpte i Belgrad är från Manual.

Ha det bra!

Kram

2012-05-28 @ 08:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0